سلام آبی ها به فینال حذفی

استقلال با حساب ۲ بر یک از سد صنعت نفت آبادان گذشت تا فینالیست جام حذفی شود. دیدار نفت آبادان و استقلال در چارچوب رقابت‌های جام حذفی با برتری ۲بر یک آبی‌پوشان پایتخت به پایان رسید. در نیمه اول، بازی نسبتا برابر و توأم با اشتباهات فردی از سوی 2 تیم ارائه شد. در ابتدای این بازی اشتباه سوشا مکانی فرصتی عالی‌ را برای پژمان منتظری ایجاد کرد تا این بازیکن در دقیقه هفتم گل اول استقلال را به راحتی به ثمر برساند. در ادامه فرصت خوبی برای پریرا مقابل دروازه استقلال در دقیقه ۱۰ ایجاد شد که منتظری با تکل بموقع توپ را به کرنر فرستاد. در دقیقه ۲۵ این دیدار تیم صنعت نفت آبادان به یک گل دست یافت ولی داور بازی آن را آفساید اعلام کرد. آخرین فرصت تیم صنعت نفت آبادان هم در دقیقه ۴۰ بود که شوت کرار در یک ضربه ایستگاهی به اوت رفت. در دقیقه ۴۳ این دیدار اشتباه عجیب سوشا مکانی یک فرصت عالی را برای شجاعیان ایجاد کرد و این بازیکن با یک ضربه آرام توپ را از میان پاهای سوشا مکانی به گل دوم استقلال تبدیل کرد. در نیمه دوم این دیدار تیم صنعت نفت آبادان تلاش زیادی برای گلزنی و جبران مافات کرد و به نوعی بر بازی سوار بود. آنها در دقیقه ۶۱ موفق شدند روی یک ارسال بلند و ضربه سر پریرا روی اشتباه رحمتی گل نخست را به ثمر برسانند. در ادامه نفتی‌ها تلاش زیادی برای گلزنی کردند ولی مدافعان استقلال مانع از فروپاشی دروازه استقلال شدند، آبی‌های پایتخت هم در آن سوی میدان در ضد حملات فرصت‌های نسبتا خوبی داشتند که با بی‌دقتی آنها را از دست می‌دادند. اواخر این دیدار بازی احساسی از سوی 2 تیم ارائه شد و در نهایت استقلال با حساب 2 بر یک پیروز شد تا فینالیست جام حذفی شود.
مظفری‌زاده: گل منتظری به صنعت نفت سالم بود
کارشناس داوری معتقد است گل اول استقلال در نیمه نهایی جام حذفی در شرایط سالم به ثمر رسید. در دقایق ابتدایی، پژمان منتظری موفق شد پس از یک به هم ریختگی در محوطه جریمه تیم نفت دروازه خالی این تیم را باز کند و نخستین گل استقلال را به ثمر برساند. قبل از رسیدن توپ به پژمان منتظری، سوشا مکانی از دروازه خارج شد تا توپ ارسال شده را مشت کند اما توپ پس از مشت او به دست علی قربانی برخورد کرد که برای زدن ضربه سر به هوا بلند شده بود. پس از این برخورد توپ جلوی پای منتظری افتاد و او گل را به ثمر رساند. سعید مظفری‌زاده، کارشناس داوری فوتبال درباره این صحنه و برخورد توپ با دست قربانی، گفت: بازیکن آبی‌پوش پشت به توپ و حریف قرار داشت همچنین دروازه‌بان از پشت آمده بود توپ را بگیرد یا دفع کند در حالی که بازیکنان به هم چسبیده‌ بودند. در چنین شرایطی حتی اگر توپ به دست مهاجم هم برخورد کند خطای هند نیست پس گل در موقعیت سالم به ثمر رسیده است.
فینال خرمشهر در گرو چمن و نور مساعد


فینال جام حذفی در شرایطی در ورزشگاه خرمشهر برگزار می‌شود که مسؤولان این ورزشگاه بتوانند آن را به شرایط خوبی برسانند. فینال جام حذفی 2 سال است که در ورزشگاه خرمشهر برگزار می‌شود و طی این 2 سال ذوب‌آهن و نفت تهران با غلبه بر استقلال تهران و تراکتورسازی به مقام قهرمانی این رقابت‌ها دست یافته‌اند اما همیشه طی این مدت انتقادات زیادی به شرایط نامناسب ورزشگاه خرمشهر و امکانات آن وجود داشته است. وضعیت نامناسب نور و چمن ورزشگاه خرمشهر، عمده‌ترین مشکلاتی است که این ورزشگاه با آنها روبه‌رو است و حالا سعید فتاحی، مسؤول کمیته مسابقات سازمان در این باره گفته در صورت رفع نشدن این 2 مشکل، ورزشگاه دیگری برای انجام بازی فینال در نظر گرفته خواهد شد. گفتنی است سال گذشته نیز صحبت‌های زیادی درباره تغییر ورزشگاه بازی فینال انجام شده بود و هیچ بعید نیست پس از 2 سال برگزاری این مسابقه در خرمشهر، به دلیل شرایط نامناسب ورزشگاه این شهر، فینال مسابقات به مکان دیگری منتقل شود.